21 Ekim 2010 Perşembe

Moda Hayatımda

Uzun zamandır yazmıyorum diye nasıl içim içimi yiyordu... Sabahın kör saatinde uyku gözlerimden akarken bu satırları yazmaya karar verdim. Neyse konumuz şu;
İşletme okudum ve uluslararası bir finans şirketinin pazarlama departmanında görev alıyorum fakat hayallerim hep bir gün moda ile ilgili bir şeyler yapmayı içeriyordu. Tam kariyerimde artık yüksek lisans yapmanın zamanı geldi telaşına girmişken, Zelfist'te o haberle karşılaştım. Bilgi Üniversitesi Moda Yönetimi programı açılıyordu! O gece bu programın benim için biçilmiş kaftan olduğunu tüm sevdiklerime ilan ettim ve ertesi gün de bölümün tanıtım programı için Santral kampüsüne gittim. Program koordinatörü Serhan Ada ve ders verecek birkaç kişi daha o gün oradaydı. Mehtap Elaidi, Ferhan İstanbullu, Engin Altaş... Şu anda hatırlayamadığım hocalarımdan özür diliyorum, o gün fazlasıyla heyecanlıydım.
Neyse Serhan Hocam ile kısa bir sohbet-mülakat ardından programa kabul edildim! 20 Ekim akşamı ise giriş dersimizde tüm moda severler bir araya geldik. Farklı hayaller, farklı geçmişler, bambaşka yetenekleri olan insanlarız. Birbirimizden öğreneceğimiz, birlikte başaracağımız çok güzel şeyler var hissediyorum. Hocalarımız da alanlarındaki en yetenekli insanlar... İsimlerini şimdilik söylemiyorum, her birini işlediğimiz derslerden sonra özenle anlatmak istiyorum sizlere.

İlk dersimiz önümüzdeki hafta Yaratıcılık Prensipleri üzerine Hakan Gencol tarafından verilecek."Bu modül, tasarım yolculuğunun önemli bir kavramı sayılan ‘yaratıcılık’ başlığı ve yaratıcılık teknikleri üzerinde odaklanarak, bir yandan “Yaratıcılık nedir”, “Yaratıcılık için gerekli yöntem ve kalıplar nelerdir?” gibi soruların cevaplarını bulmaya çalışırken, diğer yandan da katılımcıların günlük sorunlara farklı bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamayı amaçlar. Yaratıcı problem çözme teknikleri, farklı alanlardan derlenmiş çeşitli sunum ve örneklerle katılımcılara aktarılır, grup çalışmaları yoluyla bu teknikler deneyimlenir. Öğretilen yaratıcı kalıpları kullanarak, gruplardan kısa süre içinde, uzmanı olmadıkları konularda yaratıcı fikirler oluşturmaları istenir. Mindmapping ve brainstorming gibi teknikler yoluyla, grup çalışmaları ve bireysel ödevlerle pekiştirilerek, yaratıcı fikir oluşturma sürecindeki önemli kavramlar üzerinde durulur."
Bu yazımda bir de size infographics denilen görsel grafik tekniği hakkında bilgi vermek istiyorum. Amerika ve Avrupa'da birçok şirket bu yöntem aracılığıyla haberler yayınlıyor, stratejilerini, işleyişlerini, ürünlerini paylaşıyor ama bunu sıkmadan yapmayı başarıyorlar. Aşağıda birkaç örnek paylaşacağım ama benim en beğendiğim örnek ilk sırada gösterdiğim Forbes'un 2020 yılı için tasarladığı Envision the Future projesine ait... Barda yan masanızda oturan bayanın çantasını mı beğendiniz ya da ofiste çok muhabbetiniz olmayan birinin ayakkabıları? Hepsini tek ekranda bulabilirsiniz. Nasıl mı? 10 yıl beklersek :)


Top 10 Most Expensive Cities to Live in 2010
Produced by Home Loan Finder

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder