17 Eylül 2010 Cuma

Friday, Freeday!

Bu sabah dünden kalan Fashion's Night Out yorgunluğumla yataktan kalkıp kendimi işe sürüklesem de günüm mutlu geçiyor. Sabah serviste uzuuun zaman geçireceğimi bildiğim için House Beautiful'un Eylül sayısını çantama attım ve yol boyu bir gün benim olacağını hayal ettiğim yuvamı çizdim, süsledim, boyadım, düzenledim. Sonra dergide gördüğüm küçücük Anthropologie Europe online alışveriş adresine ait bir tanıtımla hayallerim iyice güçlendi. Kendisiyle ilk olarak New York'ta tanıştığım Anthropologie, insana huzur veren, sadelik ve ferahlığın renkli kombinasyonlarla da yakalanabileceğini ispatlayan hafif etnik hafif retro çok çok tatlı bir mağaza.
Biraz daha bilimsel olmak gerekirse, antropolojinin kelime anlamıyla sizi baş başa bırakabilirim.

"Antropoloji kelime yapısı olarak iki Yunanca kelimenin birleşimidir. İnsan anlamına gelen Anthropos ile düzenli bilgi anlamında olan logos. Böylece kelime anlamı olarak antropoloji, insanla ilgili düzenli bilgi anlamındadır. Antropoloji birey olarak insanla ilgilenmez. İlgisi grup içinde yaşayan insan ve bu insanın yaptıkları ve davranışlarıdır. (Saran, 1993:21)Konuyu biraz daha açacak olursak antropoloji biz insanları inceler. (Wells 1994: 9) “İnsanoğlu’nun yaşamı ve töreleriyle ilgili hiçbir konu ya da soru antropoloji’nin inceleme alanı dışında değildir. Bu yüzdendir ki, bilimsel disiplinlerin en ilgi çekici en heyecan verici olanı antropolojidir. İlgi alanımız ne olursa olsun hepimiz için özel, ilginç bir şeyler vardır antropolojide.”

Demek ki neymiş Anthropologie mağazası da hepimiz için ilginç bir şeyler barındırmayı hedefliyormuş. Şimdi sizi hayalini kurduğum birkaç ürünle baş başa bırakacağım ama benden tavsiye mutlaka internet sitelerine tıklayın, gözlerinizi alamayacaksınız, hepsi benim olamaz mı diye çıldıracaksınız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder